torsdag den 17. februar 2011

Pige-smartphones

Man siger, at den typiske iPhone bruger er en yngre kvinde, og det kan der måske være noget om. Dog er der også masser af mænd, der er iPhone-brugere, og der er masser af kvinder der har andre smartphones end iPhones.

Jeg er selv den ok lykkelige ejer af en iPhone men jeg mener faktisk, at rigtig mange af dem der er store fortalere for iPhones lige så godt kunne være fortalere for en Android telefon, for det de synes er fantastisk er smartphone elementet.

Nedenfor har jeg listet min helt egen personlige anbefaling af smartphones til piger:
  • HTC Desire HD er en ret så stor telefon med en ret så stor (4,3 tommer) skærm. Jeg har flere gange fået at vide, at den ikke er en pigetelefon fordi den er så stor. Det er jeg helt uenig i. Jeg mener netop det er en pigetelefon, fordi den er så stor. Det betyder jo ikke det helt store, hvor stor en telefon er, når man transporterer den rundt i en håndtaske men lidt mere hvis man har den i skjortelommen. Fordele: stor og følsom skærm der fylder hele telefonen (det er lige før man har en tablet fornemmelse), hurtig, let at customisere til ens specielle behov, udmærket kamera (HD). Ulemper: Batteriet løber hurtigt ud, i sammenligning med iPhone marginalt mindre følsom skærm (hvilket dog udlignes af størrelse)
  • SonyEricsson Xperia arc. Jeg har store forventninger til arc'en. Jeg har hørt en del som ikke har været særlig tilfredse med de tidligere Xperia, men arc'en har fået gode anmeldelser. Det er dog ikke helt klart, om det skyldes at SonyEricsson er blevet dygtigere eller om det er fordi arc'en kører på den nyeste version af Android (2,3). Umiddelbart tegner det dog godt, og den har følgende fordele: Den er pæn, den har en stor (4,2 tommer) og følsom skærm, ikke særlig tung og kører på Android 2,3. Ulemper: Den er ikke udkommet endnu (kommer omkring 18. marts) og derfor har jeg ikke hørt forfærdelig meget om ulemperne.
  • HTC Wildfire er en rigtig god "begynder"-smartphone. Den er ikke superdyr, den fylder ikke så meget og den kan det, den skal. Minus er, at skærmen ikke er så stor og for den sags skyld heller ikke er superfølsom (men hvis det er ens første smartphone er det ikke noget, man lægger mærke til).
  • iPhone 4 er ikke specielt billig men jo altså ret så populær. Det er jo sådan set smart nok, fordi der så altid vil være nogen man kan spørge, hvis der er ting på den man ikke kan finde ud af. Fordele: God, følsom skærm, rimelig lang holdbarhed på batteriet, praktisk at den musik man allerede har på sin iPod bare lige kan køres ind, udmærket kamera. Ulemper: Den går let i stykker, antennen er ret dårlig, skærmen er ikke superstor (3,5 tommer), skærmen fylder ikke hele telefonfladen, man kan godt føle sig lidt begrænset fordi man kun kan være indenfor Appleuniverset

Ingen kommentarer:

Send en kommentar