onsdag den 22. juni 2011

Musikgenkendelsesapps

Når man hører en fantastisk sang i radioen eller i en butik eller i en bar eller hvor man ellers kan hænde at blive udsat for musik, så ved man jo ikke nødvendigvis hvad det er for en eller hvem der har lavet den. Og det er her, verden er et SÅ meget bedre sted end den gang Ball trøjer og permanent var the shizzle!

For nu har vi Sound Hound og Shazam!

Jeg er overhovedet ikke i stand til at vurdere, om den ene er bedre end den anden (men et ungt, teknisk menneske på mit arbejde er stor tilhænger af Sound Hound. Siger det bare. Og ok, så er Sound Hound måske en lille bitte smule hurtigere end Shazam). Jeg kan bare konstatere, at de virker begge to. Også selvom jeg selv syntes, jeg var rigtig snedig og udsatte dem for to forskellige remix af den samme sang. De fandt sgu frem til den rigtige sang og rigtige version alligevel!!!


Sound Hound fungerer på den måde, at man tap'er på Sound Hound iconet og så kan man se, at den registrerer den sang der bliver spillet. I løbet af nulkommanix vender app'en så tilbage med et forslag om, hvad det er for en sang. App'en er gratis og findes til alle smartphones.

Shazam fungerer helt fuldstændig på samme måde som Sound Hound og findes også til alle smartphones.


Eneste anke ved de her to apps er, at de tilsyneladende også skulle kunne genkende sange der bare bliver nynnet til dem. Det virker bare OVERHOVEDET ikke. I hvert fald ikke for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar