fredag den 1. juli 2011

For godt til at være sandt

Jeg drømmer* om en YSL Palais i blå ruskind i str 36. Det er en sko der står i lige knap 4000 kr og prisen er sjældent til forhandling (i hvert fald ikke hvis det er en nogenlunde normal farve og der er mere end ét par tilbage og det ene par ikke er i str 45)

Derfor var det også med ret stor mistro jeg kiggede på http://www.christianlouboutinsdanmark.info. Her kan man nemlig købe mange, mange forskellige designersko til en rørende (og underligt skæv) pris. Helt urealistisk lav pris! Når man går hjemmesiden nærmere efter i sømmene virker det også underligt, at de har nøjagtigt 99 par sko på lager af hver slags. Uanset hvor man kiggede, så havde de skoene i alle farver og størrelser







Helt håbløst bliver det, når man tjekker deres "Om os" ud og læser om købsbetingelser. Allerbedste Google Translate stil! (Google translate har virkelig åbnet for translinguale online fuskerier!) I virkeligheden er det ikke underligt at et site som dette dukker op når man tænker på, hvor meget hype der har været om Christian Louboutin sko de seneste par år og om den C.L butik der er åbnet i København. Så MÅ der næsten komme nogle forsøg på at lokke penge og information ud af folk med ekstremt gode tilbud.

Men altså! Det er med online skopushere som med alt andet: Hvis det virker som om det er for godt til at være sandt så er det det sandsynligvis også. Og jeg tror i hvert fald ikke på det her site!

*Jeg drømmer også lidt om en sort Giuseppe Zanotti sko jeg så i Stockholm. Jeg maste næsen flad mod ruden for at beundre den: en sko i lige min størrelse og nedsat med 70% (der var kun det ene par tilbage i str 35,5) - og så holdt de slamberter lukket hele weekenden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar