fredag den 30. september 2011

Lidt om spinningtøj, PhD forsvar og film i iTunes

Jeg var i onsdags til et PhD forsvar om "Mobile Devices in Social Contexts” på CBS og efterfølgende til 2 timers spinning. Fordi jeg skulle lidt mange ting den dag, havde jeg slet ikke tænkt mig om og havde glemt ALT. Således måtte jeg tage hjem fra spinning iført - den altid sexy kombi - ekstremt høje plateausandaler og ekstremt gennemsvedte cykelbukser (i dette tilfælde gik det bedste fra to verdener ikke op i en højere enhed)

Nå, men PhD'en fik mig til at tænke over teknik, applikationer, devices osv der er meget let tilgængeligt og gratis men som folk ikke rigtig orker og over teknik, applikationer, devices osv der overhovedet ikke er let tilgængelige eller gratis men som folk nærmest går til yderligheder for at få fat i. Som feks at leje film via iTunes. Har en kollega der gør det, og han er nødt til at have en amerikansk iTunes konto og nødt til at købe amerikanske iTunes vouchers på eBay for, at det kan lade sig gøre (og så tænker man om det et eller andet sted ikke bare ville være lettere at suse ned omkring nærmeste Blockbuster)*



Ved ikke, om det er et virkelig smart marketing stunt det med at gøre ting svært tilgængelige for at få folk til virkelig at ville det. Lidt lige som den urbane myte om Black Mastercard.

Under alle omstændigheder fandt Gear Online i onsdags ud af, at selvom Apple og iTunes ikke har råbt højt om det, så er det nu muligt at købe og leje film på iTunes.

*På den anden side tror jeg da også, jeg vil gå til yderligheder for at få fat i den nye Kindle Fire

Ingen kommentarer:

Send en kommentar