torsdag den 8. september 2011

Alt det du ikke vidste du havde behov for at vide, hvordan man gør

Jeg har aldrig rigtig tænkt over, om jeg havde behov for at vide hvordan man former dyr ud af håndklæder,  hvordan man får sit hår til at vokse hurtigere, hvordan man laver citrus spray eller hvordan man udskifter skærene på en græsslåmaskine. (Men det er måske på tide at komme i gang med at tænke over den slags)

Når der er noget særlig kompliceret eller mærkelig eller teknisk jeg skal kende til, så spørger jeg min far. Og det har faktisk bekymret mig en hel del. Hvem skal man spørge om alting, når ens forældre lige pludselig ikke er der mere?

En (ikke særlig god erstatning i forhold til søde, kærlige og sjove forældre) mulighed kunne være WikiHow. Det lader til, at man her kan få svar på stort set alt. Også det, man ikke vidste, at man ville vide.


Hvis man nu feks søger på "lightning" (og her troede fantasiløse mig, at der så ville komme nogle naturvidenskabelige resultater frem), så kan man feks læse om:

  • Hvordan man tegner Lighting McQueen
  • Hvordan man måler afstanden fra et lynnedslag
  • Hvordan man skaber lyn-effekt i Photoshop
  • Hvordan man undgår at blive ramt af lynet
  • Hvordan man BLIVER ramt af lynet i The Sims 2
  • Hvordan man undgår at blive skrumpet af The Lightning Bolt i Mario Kart Wii
  • Hvordan man forbereder en kanin der bor udendørs på tordenvejr

I virkeligheden kunne jeg da godt have ønsket, at jeg i går havde tænkt på WikiHow da jeg lavede en mini guide over, hvordan man deler filer på Drop Box. Jeg kunne jo bare have kopieret det der ligger på WikiHow

Da indholdet på WikiHow er community based er det måske ikke alt der er lige godt. Feks synes jeg måske ikke vejledningen for, hvordan man bliver millionær er specielt god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar