tirsdag den 11. oktober 2011

Italiensrejsende

Jeg synes Italien er et vidunderligt land at rejse til. Desværre står jeg jo ikke alene med den holdning og derfor kan visse dele af Italien være ret så overrendt. Min kæreste og jeg var i påsken omkring Firenze og jeg havde helt glemt, hvordan nogle italienske sites i dén grad er et tilløbsstykke for turister. I mine meget unge dage boede jeg i Venedig og fik måske den gang lidt meget spat turister.

I denne uge skal jeg - for første gang rigtig siden jeg boede dernede - til Venedig med min kæreste, og jeg glæder mig. Min kæreste har ikke været i Venedig før, så han skal slæbes med på ALLE de vigtige turistattraktioner. Og det er her, vi kommer ind på det med alle de andre turister.

For selvom Italien på mange måder kan halte lidt bagefter teknologisk, så har de fundet en vej ud af det med turister og turistattraktioner og billetluger. For man gider jo altså ikke bruge halvdelen af sin tid i Firenze på at stå i køn ind til Uffizi eller vente 3 timer på at komme ind i Doge paladset.



Man gider jo ISÆR ikke stå i kø, når man kan købe billetterne hjemmefra i ro og mag på Tickitaly.com og så bare troppe op på attraktionen på det tidspunkt man har bestilt hjemmefra. Der er måske ikke megameget spontanitet over det, men så kan man være spontan mht andre ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar