torsdag den 27. oktober 2011

Kamera i HTC Sensation

Det er noget besværligt at skifte mellem forskellige mobil platforme. Lige nu går jeg fra iPhone 4 til HTC Sensation. Men der er jo også noget helt vidunderligt ved at få en ny smartphone og prøve noget nyt. For udviklingen går saftsuseme hurtigt.

Jeg brugte egentlig kameraet i min iPhone en del til når jeg hurtigt skulle forevige noget eller bare ikke gad skrive ting ned, men det var ikke tilsrækkeligt godt til, at jeg var 100% glad, hvis det var det eneste kamera jeg havde med på ferie.

Til gengæld er jeg ret vild med kameraet i Sensation (omend jeg stadig ikke er helt sikker på, at jeg vil efterlade mit rigtige kamera hjemme når jeg tager på ferie). Jeg har ikke kunne finde så meget information om det på nettet. Det jeg har fundet handler primært om pixels (8MP), at den har blitz og kan optage video. Men det har også nogle ekstra features som mit gamle mobil kamera ikke havde.

Jeg er fuld af beundring, når jeg ser bloggere forevige mad og tøj og landskaber helt knivskapt i forgrunden og med en meget udvisket baggrund. Men nu kan jeg det også selv! Det er en effekt HTC kalder "Feltdybde" og man bestemmer selv, hvor meget af motivet der skal være lidt sløret. (Kan godt være, der bliver skruet lidt op for antallet af lækre fotos på bloggen nu)

Det er også muligt at fotografere med noget vintage effekt, i sort/hvid, negativ, forvrænget og med prikker. Det er ikke fordi det er så revolutionerende, men tidligere var jeg nødt til at have den slags effekter som en app.

I mit rigtige kamera har jeg "Scene selection", hvilket er rigtig rart til når man er på stranden, på skiferie, vil tage fotos i dæmpet lys osv. Det findes nu også på telefonen, og jeg er meget spændt på, hvordan det virker. Selvom man har de her funktionaliteter kan man jo godt ende med nogle grumsede og meget farvefattige fotos. Og hvis der er én ting mit rigtige kamera kan, så er det at fange farver. Herunder illustreret ved et foto af en måge (og et sejlads forbudt skilt i Venedig) (men det bliver naturligvis SLET ikke gengivet i den farvekvalitet det var oprindeligt :-(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar