tirsdag den 11. oktober 2011

Mere om køkkenmaskiner

Min kærestes brors svoger går voldsomt meget op i kaffe. Ikke bare i at drikke den (som alle os andre) men også i at brygge den og riste sine egne bønner og sårn. Nå man går så meget op i noget, må man antage, at manden ved noget om det der kaffebrygning. Derfor stoler jeg på ham når han siger, at han altid anbefaler Nespresso kaffemaskiner til folk der ikke går helt så meget op i kaffebrygning som han selv gør.


Jeg synes også man kan få rigtig dejlig kaffe ud af Nespresso maskiner, men nu er jeg faktisk mest en cappuccino- og lattepige, og de billige versioner af Nespresso maskiner er der ikke mælkeskummere i. Men til gengæld har Nespresso for tiden tilbud på en seperat mælkevarmer/skummer som jeg (bla) har foræret i bryllupsgave her i weekenden. Jeg er meget spændt på, hvor godt den virker og som cappuccinooplevelsen kan måle sig med den man kan få ude i byen

Når vi nu er ved Nespresso kaffe vil jeg også gerne lige anbefale en lokal keramiker: Anna Olivia. Hendes små kopper ("Grow Up", "Hoved og hale" og "Dyrene, vandet og planerte") passer simpelthen perfekt til en lungo eller en espresso med lidt mælk.


2 kommentarer:

  1. Har selv en Nespresso Citiz&Milk (dvs. med mælkeskummer), og den er simpelthen så dejlig. Jeg synes den giver en skøn Cappucino, og den er super nem at betjene i forhold til sådan en hvor man selv skal skumme mælken.
    Og sikke nogle søde kopper!

    SvarSlet
  2. Ja, de er så fine de kopper og de passer bare perfekt til en lungo eller en espresso med skummet mælk!

    SvarSlet