torsdag den 24. november 2011

Tintin tv-tip

En tidligere kollega og jeg scorede engang 10 ud af 10 i Berlingskes quiz om Tintin og 6-7-8 stykker ud af 10 om almindelige samfundsmæssige forhold. Samfundsforholdsquizzen var nu også rimelig meget sværere  end Tintinquizzen, men stadig jeg kan nu nok min Tintin ret godt.


Jeg har selvfølgelig også været i biografen og se Tintin og Enhjørningens hemmelighed. Kunne godt lide den et langt stykke hen ad vejen men så syntes jeg pludselig den blev meget Captain Jack Sparrow-Indiana Jones-agtig

Hvis man er til rejser og Tintin classique så skal man sørge for at lukke op for DR K om onsdagen kl 21:00. Her vises der nemlig et rejseprogram der tager udgangspunkt i Tintin album. I aften var det Faraos cigarer og programmet havde efter min mening den helt rigtige stemning med lidt mystik, lidt verden af i går, lidt skøre personager og lidt globetrotter.


Aftenens program genudsendes d. 27. november kl 14:45 og 30. november kl 18:10. Næste program på onsdag kl 21:00 tager udgangspunkt i Den blå lotus, som er et album hvor der godt nok også er gang i mystikken og opiumsmisbruget.

Noget lidt andet: Der findes en rigtig god restaurant (i Conran familien) i Paris der er opkaldt efter General Alcazar fra Tintin og de har faktisk nedenstående billede hængende i garderoben - men det er nu så i øvrigt den eneste reference der er til Tintin i restauranten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar