mandag den 9. januar 2012

Giv-ting-væk-app

Da jeg flyttede ind i min lejlighed, flyttede jeg fra meget beskedne kår, så alle mine møbler sådan nogle multifunktions-nogen der ingenting fyldte. Derfor var der meget, meget tomt i ny lejlighed (der var faktisk et helt rum uden et eneste møbel) lige i starten.

For at få fyldt lidt ud tog jeg på et kontormøbeludsalg og fik nogle helt fine ting (ok, den meget tandlægeventeværelses-agtige sofa i cyklamen pink var måske lidt en forbier, men de andre ting var gode nok)

Min kærestes indflytning har gradvist ændret på indretningen af lejligheden (til det bedre, helt klart!) men det har også betydet, at der ind i mellem er kommet et par møbler i overskud, herunder et virkelig kvali skrivebord*. Efter lange forhandlinger fik jeg prakket det på mine forældre som så nu har et skrivebord i overskud som de ikke ved, hvad de skal bruge til.

Der er på en måde noget helt utroligt sørgeligt ved at have nogle ting i overskud som intet fejler men som man ikke kan komme af med på andre måder end losseren. Derfor synes jeg det er FANTASTISK med app'en Fribi der faciliterer given-ting-man-ikke-længere-har-brug-for-til-folk-der-HAR-brug-for-dem.






Lige så vel som app'en kan bruges til at give ting væk, så regner jeg da også med, at man kan få fat i ting den vej.

Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har testet app'en men bare læst om den og er begejstret rent konceptuelt. App'en findes til iPhone her og er gratis. (Og jeg er sikker på, at den også snart kommer til Android)

*Og et rødt, rundt IKEA spisebord som er produceret i DDR og som ingen i familien vil kendes ved, men nu står det i min søsters kælder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar