tirsdag den 31. januar 2012

Highway to Nørdville

Dette indlæg kommer til at være så nørdet, at jeg næsten ikke ved, om jeg kan skrive det. Det er en del af den tecky verden som er så langt fra smart, flashy og underholdende som det overhovedet kan være. Men derfor tror jeg alligevel det vil kunne komme en enkelt eller to til gode i arbejdsmæssige sammenhænge.

Jeg hørte engang en udvikler sige, at Excel is the most powerfull tool in the world! Årsagen er, at Excel nærmest kan alt. Udfordringen for almindelige dødelige er så lige at finde ud af hvordan. Jeg er personligt en af dem, der ikke synes Excels hjælpefunktioner er specielt hjælpsomme eller forståelige (og derfor er det vist kun lykkedes mig en enkelt gang at lave en lookup der virkede og søgte det den skulle. Men altså kun en enkelt gang i mit liv)


Heldigvis findes der så ude i verden folk der er mere nørdede end godt er. Tag nu feks Mr Excel som er så nørdet og pædagogisk og glad for Excel at han ligefrem laver pod casts om Excel funktioner på YouTube.

Han er en hel del mere entutiastisk end Excels hjælpefunktioner men faktisk også en hel del mere hjælpsom og forståelig, så selvom jeg måske ikke lige får kigget alle hans 1500 pod casts igennem i denne omgang, så vil jeg da søge hos den gode Mr Excel næste gang jeg har problemer med Excel

2 kommentarer:

  1. Tak for oplysningen. Den kan helt klart bruges.

    SvarSlet
  2. Ja, kan godt være, det er nørdet, men det er jo også praktisk, hvis man nu lige sidder og roder med et eller andet

    SvarSlet