fredag den 6. januar 2012

Hvilke profiler bliver vist i venstre side af min Facebook profil?

Der er en ting der har undret mig en lille smule på den ubevidste måde. Først i dag - af uvisse årsager - dukkede den op som en bevidst undren på arbejdet.


Hvilke profiler er det egentlig der bliver vist i venstre side af ens Facebook profil?


Det viser sig, at Facebook faktisk har et hjælpesite (det anede jeg ikke før i dag) hvor man kan få svar på den slags ting (+ mange andre ting). Bortset fra, at jeg faktisk ikke rigtig synes, at Facebook svarer på det:


















Det kan altså være folk man interagerer meget med men også alle mulige andre. (I mit tilfælde er det som regel alle mulige andre) Andre steder på nettet står der, at Facebook bruger en sofistikeret algoritme til at udvælge hvilke profiler der skal vises på forskellige tidspunkter, men man kan godt have en fornemmelse af, at det bare er fuldstændig random 

I hvert fald synes jeg ikke, at hverken Facebook eller andre steder giver en ordentlig forklaring på det (og jeg ville måske også hellere kende universets gåde end forklaringen på hvilke profiler der vises på Facebook, men derfor er det da lidt irri at man ikke uden videre kan finde svaret på det) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar