mandag den 30. januar 2012

Løb og happiness

Jeg synes, jeg har været lidt vel præget af januar denne januar. Det har bare været lidt for mørkt og der har været lidt for meget arbejde og pligter og lidt for lidt sjov og glæde.

Jeg skrev i forrige uge en mail til en veninde, hvor jeg fortalte, at jeg havde været lidt nede den seneste tid men snildt kunne identificere årsagerne til nedtryktheden. Årsagerne var manglende motion pga travlhed på arbejdet og at jeg er blevet medlem af bestyrelsen, hvor jeg bor (og der er mange konflikter).


Da jeg skulle til at forsvare, hvorfor jeg ikke havde gjort noget ved de her ting, kom jeg til kort. Jeg havde simpelthen ingen gode forklaringer. Derfor sprang jeg direkte på hovedet-i-busk-strategien. Jeg gemte mailen og sendte den på et senere tidspunkt.

Efterfølgende har jeg dog 1. trukket mig fra bestyrelsen 2. sendt mailen og 3. besluttet mig for at begynde at løbe fordi det er en motionstype der passer til lange arbejdsdage. Og det har allerede hjulpet gevaldigt på min happiness.


Jeg er rimelig meget ude af træning mht løb, så jeg har brug for et løbeprogram, men det er da bare absolut ikke noget problem at finde det på nettet. Der findes sågar en hjemmeside der hedder løbeprogrammer.dk og her er løbeprogrammer til alle typer løbere: begyndere, overvægtige, ældre, øvede og folk der vil træne til marathon.

Alle programmer er lige til at downloade og printe ud

Ingen kommentarer:

Send en kommentar