tirsdag den 10. januar 2012

Legering uden at røre en finger

Hvis man er en madnørd (ikke mindst hvis man gør det meget i det franske køkken) er det svært at komme udenom legering (med og uden æg: bearnaise og mayonnaise er med æg men beurre blanc er uden), og har man først sagt legering så har man også sagt piskning!


Jeg har altid kunne klare mig med mine store, stærke (kontor-)armmuskler når jeg har legeret, men jeg må da indrømme, at det kan være lidt trælst at være bundet til piskning af saucen mens der måske er 1000 andre ting man kunne foretage sig med resten af maden (det er alligevel sjældent man udelukkende spiser bearnaise til aftensmad, som regel laver man et eller andet man kan bruge som alibi til at æde al den sauce)


Derfor er jeg da også svært begejstret for den automatiske saucepisker der kan røre rundt i 3 forskellige tempi. Jeg ville måske ikke overlade hele ansvaret for en bearnaise til sådan en skipper men benarbejdet kan den godt få lov til at stå for. Den kan købes på CoolStuff og koster 249 kr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar