tirsdag den 21. februar 2012

Hello svindedyr benzin

En af de (meget) midlertidige fordele ved finanskrisen var, at benzinen på et tidspunkt kom ned i 8-9 kr (kan I huske det? Efterhånden virker det jo nærmest lidt fabelt-agtigt som enhjørninge og den slags). Det holdt dog utrolig kort og nu skal benzinen så åbenbart stige til 13 kr pr liter! Hold nu op derude i Asien - eller hvor I er - med at bruge så meget olie! Vi er altså nogen der ikke synes det er fedt med så høje benzinpriser!

Lige som folk begynder at hamstre gær når der er varemangel, så begynder jeg også i tider som disse at orientere mig meget om benzinpriserne.

Jeg har tidligere brugt FDMs online site til at tjekke priser ud. Det er smart, at man kan søge tankstationer i nærheden og - meget relevant - at man kan se, hvornår priserne er meldt ind. Både site og apps baserer sig på priser som brugerne og tankstationerne melder ind.

Der findes også en hel del forskellige apps til at søge efter billig benzin. Jeg bruger den der hedder Tjek benzin. Den er ikke specielt avanceret, men man kan sætte den op så den prioriterer efter hvad man synes er mest vigtigt (pris, afstand osv) Det kan jeg meget godt lide.

App'en fås her til Apple og her til Android. Den er gratis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar