tirsdag den 6. marts 2012

Billedting og stavefejl

Det der med at skrive om sår'n lidt techy ting gør, at jeg ind i mellem falder over noget før det måske er blevet helt populært, og hvis jeg ikke personligt falder på røv og albuer for tingene, så sker det altså, at jeg glemmer om dem igen. Og ind i mellem kommer jeg først i tanke om dem igen MEGET senere, hvor det pludselig er blevet hipt (men jeg har så åbenbart ikke rigtig sans for hiphed, da jeg jo altså selv skøjtede videre)

Nå, men noget åbenbart er blevet hipt siden jeg skrev om det er Pinterest (hvilket jeg meget elegant stavede forkert dengang, men jeg vil altså også stadig mene, at PinKerest ligger bedre i munden end PinTerest)

En anden ting der åbenbart er gået hen og blevet populært er Instagram (men det lykkedes mig altså at stave rigtigt til Instagram i sin tid). På en måde  lidt koncept. Noget med at tage fotos og uploade dem. Men hvor Pinterest nok mere er i den opslagstavle-agtige genre, så er Instagram nok mere ovre i det dagbogsagtige (eller sådan kan man jo i hvert fald vælge at bruge det)


I min familie er mange fødselsdage og juleaftener endt ved sofabordet med kaffe og kage, og så er albummet med de seneste feriebilleder gået rundt. I modsætning til, hvordan det har været tidligere, så er det jo nu 1. afsindig billigt at tage fotos og 2. man har altid et kamera ved hånden i form af sin telefon. Så der er vel ikke noget underligt i, at man lige som tidligere laver en form for fotoalbum - nu bare i elektronisk form og på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar