onsdag den 7. marts 2012

Så er det drawgjort

Jeg har til tider funderet lidt over, hvad der bliver afløseren for Wordfeud, og nu tror jeg næsten, det er afgjort, hvad det bliver. Jeg tror, det bliver app versionen af Tegn og gæt, Draw Something.

Jeg havde selv en lille bitte smule problemer i starten med at komme i gang, men det kan muligvis skyldes hende jeg spillede min første spil mod (øjensynlig havde hun sendt mig en tegning jeg skulle gætte, men jeg kunne ikke se noget, og så er det lidt svært) men herefter har der ingen problemer været. '


Draw Something er et af de spil, hvor det helt sikkert har betydning hvor stor en skærm man har og det er helt klart lettere at spille på en tablet end på en smartphone. Når det så er sagt, så er jeg alligevel overrasket over, at det ikke at sværere at tegne på sin smartphone (jeg har ikke gjort det i at tegne i mange år men har alligevel tegnet gorillaer (med en banan i hånden), brudepar og et fuglebur som alle blev gættet)

Spillet går ud på, at man spiller med en modspiller og som skal gætte hvad det er, man har tegnet. Man får kun points hvis modparten kan gætte, hvad man har tegnet. Man må dog ikke tegne hvad som helst. Man vælger mellem 3 ord som giver 1, 2 eller 3 points alt efter hvor svære de er. Hvis man tegner godt og modspilleren gætter, så får man begge points. Den der skal gætte tegningen er hjulpet af, at man kan se, hvor mange bogstaver der er i ordet og så har man bogstaverne i ordet + lidt flere bogstaver til at stave det rigtige ord.

Det er ret sjovt og gribende og det er gratis (i hvert fald i light versionen). Fåes her til Apple og her til Android

Ingen kommentarer:

Send en kommentar