tirsdag den 13. marts 2012

Valutakurser.dk

For dem der ikke ved det, så er markedet for valuta det mest effektive finansielle marked i verden. Det baserer sig bla på, at det er så enorme pengemængder der skifter mellem feks USD og EUR, at forskellen på købs- og salgsprisen først findes ude på 4. decimal.

Kedeligt? Ikke destomindre er man jo nødt til at forholde sig til valutakurserne når man skal rejse udenfor EU. (Og desværre er den dumme Euro jo så lav for tiden, at ALT er dyrt i udlandet men til gengæld så jeg i november i Paris, at man ude foran Chanel og Louis Vuitton var nødt til at arrangere asiater der skulle profittere på den lave Euro i lange køer)

Lige for tiden forholder jeg mig meget til den japanske Yen (som jeg godt kunne tænke mig droppede lidt - feks til 2008 niveau)


Jeg bruger som regel Valutakurser.dk når jeg skal regne frem og tilbage. Der er sikkert mange steder der er mindst lige så gode, men jeg kan huske navnet på Valutakurse.dk når jeg skal bruge det og de beskæftiger sig ikke andet en valuta, så sitet er nemt at bruge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar