onsdag den 11. juli 2012

Fotoalbums til ikke Macbrugere

Jeg har brugt en formue og noget der føles som et år på at lave (første del af) et fotoalbum med fotos fra vores Japanrejse i påsken. Årsagen til, at jeg kun har lavet første del er, at albummet maximalt kan være på 100 sider!

Nu har jeg en Mac, så jeg har lavet albummet ved hjælp af iPhoto men der er ingen grund til at blive ked af det, selvom man ikke lige har en Mac. På sitet Pixum.dk kan man hente sofware så man gennem dem kan skabe sine egne fotoalbums. Man sender derefter det færdige set up og så sender de hard copy bogen til en. Præcis ligesom gennem iPhoto.





Man behøver dog ikke begrænse sig til kun at lave fotoalbums. Man kan også lave plakater, kalendre, kopper osv.

Man kan i øvrigt også godt bruge Pixum selvom man har en Mac computer. Priserne nogenlunde de samme som når man bruger iPhoto

Mht fotobøgerne fra iPhoto har jeg modtaget to bøger med billeder fra andre rejser og har nu den første Japan-bog i bestilling. Jeg var lidt overrasket over, hvor lækre bøgerne blev - især når billederne var blæst op i et stort format. MEN! Billederne i de to første bøger er taget med to forskellige kameraer, og man kan altså virkelig godt se forskel på kvaliteten af billederne. Så hvis du vil lave en bog udelukkende med fotos du har taget med din iPhone skal du nok holde dig fra at blæse dem op i et 28x22 cm format.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar