mandag den 9. juli 2012

Pas nu på solen!

Nå, men det viste sig, at være en alletiders kombi at hækle poncho og se EM fodbold. Desværre var ponchoen ikke færdi samtidig med EM og desværre kræver poncho-hækling, at man bruger begge arme. Så siden EM har jeg ikke blogget eller lavet mad eller anden hjemlig aktivitet der kræver brug af arme. Lørdag aften løbe jeg dog tør for hæklegarn, så resten af weekenden blev brugt på praktiske aktiviteter såsom kagebagning og oprydning*

Hækling forhindrer dog ikke solbadning (omend det ikke har været så superaktuelt denne sommer). Jeg er som voksen blevet meget mere opmærksom på at beskytte mig mod solen, men det kikser stadig ind i mellem (hvis man er en lidt lys type og opholder sig i sol, hvor der faktisk kræves faktor 30-50, så skal man saftsuseme være omhyggelig med solcremen!) men heldigvis sjældnere og sjældnere.

Fordi jeg er lys i det er jeg meget bange for modermærkekræft. På myskincheck.com kan man vurdere sin egen risiko for at blive ramt af modermærkekræft, se hvordan mistænkelige modermærker ser ud, få hjælp til, hvordan man tjekker sine modermærker. Desuden kan man registrere alle modermærker der er større end 6 mm, nyopståede modermærker og assymetriske modermærker så man senere kan tjekke, om de har udviklet sig. Ret smart.

*Skal have håndværkere fra i dag som jeg egentlig gerne vil have ikke splitter min lejlighed fuldstændig ad så prøvede at forklare dem i en bestemt og autoritær tone, hvad der skulle gøres og hvad der IKKE skulle gøres. Kan rapportere, at det er svært at gøre med tandpastaskum i munden (hvorfor var det nu lige, at det var på det tidspunkt der skulle uddybes og forklares)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar