tirsdag den 21. august 2012

Skulle det være en webshop?

Jeg har aldrig rigtig været god til det der med Trendsales. Jeg synes det er dødbesværligt at skulle skrive frem og tilbage med folk og desuden lader mange til ikke at være specielt interesserede i rent faktisk at købe noget. Det betyder, at jeg måske har lavet i alt 2 annoncer på Trendsales og aldrig har solgt noget - selvom jeg egentlig har en hel del kluns jeg godt kunne sælge.

På det seneste har jeg i blogverdenen oplevet, at folk har lavet deres egne mini-webshops. Det er firmaet Tictail der gør det muligt superhurtigt at komme i gang med at lave en webshop.

Det kræver nærmest bare, at man taster sin email ind og finder på et butiksnavn + et password. Så er man i gang!

Layout'et på butikken laver man ved hjælp af nogle forskellige templates. De enkelte salgsannoncer laver man ved at taste priser og beskrivelser ind i dertilindrettede felter og uploade fotos af produkterne. Det hele utrolig nemt og pædagogisk.  

Noget af det, der kan være vanskeligt ved at handle på nettet er logistikken i form af betaling og levering af varerne, men det er der taget højde for på Tictail. Det kræver dog en Paypal konto og ja, så kræver leveringen at man selv går på posthuset med produkterne, men man kan lægge en fast leveringsomkostning på sine annoncer så det er med i betalingen.

Umiddelbart (jeg er ikke kommet så langt med min webshop, at jeg har åbnet for kunder, må jeg indrømme) lader det til at være gratis at have en webshop på Tictail. Og umiddelbart er det utroligt nemt at sætte en butik op. Hvordan man får kunder i butikken og får solgt noget er dog en anden sag

2 kommentarer:

  1. Jeg har set riiiigtig mange modebloggere, der er begyndt at bruge det, så jeg tror det er rimelig lige til at smække sammen og få sat igang (ikke at modebloggere ikke kan have teknisk snilde.. men.. you know :D)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så det er den nye målestok? Hvis modebloggere kan finde ud af det, så kan alle :-)

      Eller sagt på en lidt pænere måde: hvis det breder sig som en steppebrand så er det nok fordi det er nemt og smart :-)

      Slet