tirsdag den 4. september 2012

Drop køkken-tv'et

Min kæreste og jeg har (hvad der føles som) flere hundrede meter kabel fra stikket til tv'et i køkkenet: ud af stikket, langs altandøren, langs vinduet, bag sengen, gennem et tøjskab og et køkkenskab og så hen over et køkkenbord før det når tv'et, hvor signalet efterhånden er ret dårligt.

Det er her, på dette lille, usle fjernsyn med dårlig forbindelse jeg primært ser tv.*


I sidste uge sagde en af mine kollegaer ret meget ud af det blå, at det der Mit TDC var simpelthen så smart. Med det kunne hun se tv på sin iPad og så var der pludselig ikke længere brug for et rigtigt tv i køkkenet eller i soveværelset eller i børnenes værelse. Der var bare iPad'en der klarede det hele.

Jeg har ikke selv nået at prøve, men det skal da klart forsøges, om man ikke kan få et bedre tv signal på iPad'en end på tv'et i køkkenet.

*Jeg ved i øvrigt ikke, om det der med at se tv i køkkenet primært er en engelsk/amerikansk ting. Da jeg søgte efter [køkken + tv] billeder på Google dukkede der stort set ikke noget op men da jeg søgte på  [kitchen + television] var der tonsvis af billeder

2 kommentarer:

  1. Nu har jeg tænkt alt hvad jeg kan og jeg kan virkelig ikke komme i tanke om nogen jeg kender med tv i køkkenet :D Til gengæld kender jeg mig selv og min kæreste som ofte slæber iPads med i køkkenet når den står på madlavning.

    SvarSlet
  2. Hmm. Er det så bare fordi vi i min familie har tv i køkkenet, at jeg tror, at det har alle? For mit vedkommende er det der jeg ser mest tv. Især om morgenen, hvor jeg stener nyheder og morgen-tv mens jeg spiser morgenmad

    SvarSlet