torsdag den 18. oktober 2012

Slut med sms'er

Jeg kan ikke længere sende sms'er fra mit køkken og kun nogle gange kan jeg modtage sms'er. Det virker meget mærkeligt, at jeg - når jeg nu bor relativt tæt på en TDC central - kan have de problemer med mobilnetværket.

På den anden side er det nu ikke så underligt igen. Jeg har nemlig en smartphone, og de har altså ret dårlige antenner sammenlignet med dumbphones og så bor jeg i et hus der er lavet af beton. Når det nu pludselig er blevet et problem at sms'e fra køkkenet (der ligger midt i lejligheden), så skyldes det, at jeg oven i hatten lige har fået nye, energirigtige vinduer og fået isoleret en ydervæg. Det er simpelthen nok til, at læsset vælter for min smartphone og sms kommunikation.

Det er selvfølgelig ikke noget problem lige at gå ind i stuen eller soveværelset, hvis jeg skal sms'e, men det føles sært at man har sådan en død zone midt i lejligheden midt i byen

3 kommentarer:

  1. Sjovt, jeg har også lige skrevet om, at jeg haaaader ny og smart teknologi når det ikke fungerer optimalt :D

    SvarSlet
  2. Ja, vores hus er også et #¤"#=?="#)¤ med signaler, så mobilen står på wifi og gsm derhjemme og 3g i byen, men i det mindste ikke så slemt som du har det, for SMSer virker fint.
    Dog hjalp det en del da jeg gik fra et TDC selskab til et Telenor..

    SvarSlet
  3. @Anne Mette: Problemet er jo også, at man er så f***king afhængig af det der teknologi. Men jeg tror også på, at der er så stor konkurrence om vores opmærksomhed, at hvis det ikke fungerer bare lige sådan, så kan det være lige meget.

    @Annika: Ja, men det med den dårlige dækning gælder desværre også min kæreste og andre med forskellige mobilselskaber.

    SvarSlet