tirsdag den 5. marts 2013

Kalorietælling

Jeg fik forleden en prøve på en Raw Bite bar med kokos. Det ser jo sundt og godt ud men sådan noget råhed. Den er da heller ikke sødet med almindelig raffineret sukker, men med dadler. Jamen altså! Kan det være bedre?

Tjaeh...når man kigger på kalorieindholdet, så viser det sig, at der er 426 kcal pr 100 gram. Det siger ikke nødvendigvis så meget, men hvis man går ind på kalorietabel.dk, så kan man se, at en gulerod i sammenligning har et kalorieindhold på 36 kcal pr 100 gram

I det hele taget kan man blive klog på mange ernæringsmæssige ting på Kalorietabel.dk, bla også fordelingen af protein, fedt og kulhydrater i de forskellige fødevarer. Designet er måske ikke det mest funky (men er det også nødvendigt når man kigger fødevaretabeller?), men det er meget overskueligt.


2 kommentarer:

  1. Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige Raw Bite fordi de findes i forsvarets feltrationer som jeg jo lever på når jeg er på øvelse. Og der er ingen tvivl om at de er gode til netop dét formål; kompakt energi til træningsplagede soldater.

    Men, hold op hvor smager de grimt! Især den omtalte med kokos. Den smager (og ligner) af håndsæbe. Øv!

    SvarSlet
  2. Kunne godt lyde som om de ikke passer vildt godt som eftermiddagssmåsultsnack til stillesiddende kontorgokker der prøver på ikke at blive alt for tykke, hvis du spiser dem når du er på øvelse

    Må indrømme, at jeg aldrig smagte Raw Biten efter at have set kalorieindholdet

    SvarSlet