mandag den 4. marts 2013

To fluer for hjertet

Jeg traskede en hel del rundt i går. Først for at nyde det dejlige vejr og derefter en anden og ny gåtur hen for at købe kaffebønner til vores nye maskine. På Ruteopmåleren kan jeg se, at jeg har gået omkring 6 km,  og det betyder, at jeg i princippet har snydt Hjerteforeningen for 6 kr. Jeg havde nemlig ikke min telefon med!


Firmaet bag Becel donerer nemlig 1 kr pr tilbagelagt km til Hjerneforeningens forskning i hjertesundhed. De tilbagelagte kilometer registreres vha en app til Apple eller Android  - så det er altså vigtigt at slå den til (og huske din telefon), når du går eller løber en tur

Ifølge Hjerteforeningen dør flere end 7000 kvinder årligt af en hjertekarsygdom. Og flere kvinder kunne overleve, hvis vi vidste mere om deres hjerter. Målet er, at der fra 2020 årligt dør 2000 færre kvinder af en hjertekarsygdom*. Men det kræver altså bla penge til forskning

Det her er noget så sjældent som et tilfælde, hvor du kan slå to fluer med ét smæk. Du kan gå eller løbe dig til gavn for dit eget hjerte samtidig med, at du samler penge ind til almenets nytte.

App'en er gratis og du kan hente den til Apple her og til Android her eller hente den via nedenstående QR kode


*Noget som jeg har hørt fra en pige der forsker bla i hjertesygdomme er, at der forskes langt mere i mænds hjertesygdomme og forebyggelse end kvinders. Årsagen er, at der i kvindekroppen findes alle de hersens hormoner, hvis niveau ændrer sig i løbet af måneden og i løbet af en kvindes liv. Det betyder, at det er meget sværere at blive klog på bla hjertesygdomme hos kvinder. 

Men det betyder jo for helvede ikke, at vi ikke også gerne vil undgå at blive syge og at vi ikke også gerne vil kunne behandles, hvis vi bliver syge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar