tirsdag den 21. maj 2013

Postkort på en moderniseret oldschool måde

Der er efterhånden ret få jeg er på postkort med når jeg rejser. De fleste følger med på Facebook eller Instagram når jeg uploader fotos fra (bla) rejser og dermed får folk en bred vifte af indtryk fra de steder jeg har været, i stedet for ét snoldet postkort.

Men nu er der jo altså noget ganske charmerende ved at modtage et postkort, og der ER jo altså stadig folk der ikke er på FB eller Instagram. Da postkortet er en uddøende race, har jeg ret ofte brugt en del tid på at opstøve postkort (feks stort set umuligt i Japan - tror det er fordi de fotograferer så meget selv. Hvad skal de så bruge andres fotos til?) og ikke mindst frimærker!


Men med app'en iPostkort slipper man for den slags. Man skal så også slippe 24,5 kr pr postkort man sender, men så er det også ens eget motiv der sendes (og man kan sågar være en del af motivet, hvis man vil!)

Det fungerer på den måde, at man henter app'en til sin smartphone, og så kan man gøre ét af to for at vælge motiv. Man kan enten tage et foto fra app'en (ved at tappe på iconet med fotografiapperatet), hvilket fungerer rigtig fint både på iPhone og Android eller også kan man vælge et foto man allerede har liggende på telefonen (ved at tappe på film iconet). Det fungerer problemfrit på iPhone mens man på Android underligt nok kun kan vælge fotos der er gemt i Dropbox. Men det fungerer til gengæld også fint.


Når man er færdig med motivet tapper man på tekst, hvorved der åbnes et vindue, hvor man kan skrive sin tekst samt adressen på modtageren. Herefter gennemgår man et betalingsflow (der kræves Dankort ser det ud til) og så sendes postkortet

Jeg kunne helt bestemt godt se det sjove i at sende postkort med mig selv på og springe delen over med (det er jo sådan det tit ender) at springe rundt i lufthavnen på vej hjem og lede efter frimærker og postkasser.

App'en er gratis og kan hente til iOS her og til Android her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar