torsdag den 27. juni 2013

Abonnement på lydbøger

Jeg er ikke lydbogs-typen. Enten falder jeg i søvn mens jeg lytter eller også bliver jeg lidt irriteret over, at det går for langsomt. Men derfor kan jeg da sagtens se fidusen ved at lytte til lydbøger feks på stranden (det er typisk her jeg falder i søvn) så man ikke får sol i øjnene osv. Og så kan jeg forstå, at der er en del damer der gør rent med lydbøger i ørerne. Det ville selvfølgelig være liiiiidt svært med en almindelig bog.

Storytel er en abonnementsordning på lydbøger lige som musik- eller filmstreaming tjenester. Det foregår bare kun på telefonen via en app.




Det virker rimelig nemt at finde rundt og få hentet sine bøger. Dog er det lidt vanskeligt at få et overblik over, hvor mange bøger der faktisk er tilgængelige - og hvor mange af dem der er på dansk.

Abonnementet koster 99 kr om måneden, hvilket måske - måske ikke er en rimelig pris. Det afhænger i høj grad af, hvor mange bøger man kan nå at lytte igennem om måneden og om udvalget i Storytel falder i ens smag.


Der er et par ting man skal være opmærksom på  med Storytel. Dels koster det - som al streaming - en del data at streame bøgerne ind på telefonen. Så du skal altså have tilstrækkelig med data inkluderet i dit abonnement - eller kun hente bøger når du er på WiFi. Det er nemlig også muligt at gemme op til 5 bøger off line (hvilket i høj grad vil være smart, hvis du skal til udlandet. I udlandet har du sandsynligvis ikke lyst til at streame 14 bøger til din telefon   

Storytel app'en findes til iOS, Android og Windows phone

Læs mere om Storytel og blive medlem her

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker lydbøger - jeg bevæge mig noget nær aldrig ud, uden min ipod, som er fuld af lydbøger.
    For tiden er jeg helt besat af Arven-serien af Christopher Paolini - den er så spændende, og lydbogen gør, at jeg 'aldrig' behøver at stoppe med at læse, selvom jeg skal handle/kører bus/sætte vasketøj over osv.

    - Kit

    SvarSlet
  2. Ja, jeg kan godt se det smarte i, at man kan indtage bøger når man også laver noget andet. Jeg er dog meget dårlig til at multitaske og jeg tænker, at det kan være årsagen til, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at lytte til bøger samtidig med at jeg laver noget andet

    SvarSlet