tirsdag den 4. juni 2013

Hva' så! 2.000 beskeder for 6 kr

Min veninde i Barcelona har talt en del om Whatsapp men jeg forstod ikke rigtig behovet for den, før det gik op for mig, at alle de mennesker jeg kender i udlandet bruger den. Og at rigtig mange mennesker i DK der har venner i udlandet bruger den.

Jeg tror, det er en af de ting der går danskeres næser forbi, fordi vi en sjældent gang faktisk er så priviligerede, at vi kan leve uden. I DK er forsinkede sms'er og dyr datatrafik jo ikke det helt store problem (de fleste der bruger mobildata har jo så meget data inkluderet i deres abonnement, at de alligevel ikke kan nå at bruge det hele), så man sms'er lystigt eller bruger chat funktionen på Facebook på sin telefon


Men altså i udlandet! Da er det ikke nødvendigvis sådan. Desuden kan man jo også - nu hvor sommerferien er lige om hjørnet - selv komme til at være i udlandet og uden adgang til topbillig data.

En besked på Whatsapp koster ca 500 Bytes at sende. Når man er i udlandet betaler man inden for EU 6 kr for en Megabyte og en Megabyt svarer til 1.048.576 Bytes. Det vil sige, at selvom du bruger data fra din telefon til at sende Whatsapp beskeder, så kan du sende (hvis de alle fylder omkring 500 Bytes) omkring 2.000 beskeder for 6 kr.

Det er da til at klare!

Whatsapp findes til iOS, Android, Blackberry og Windows Phone. App'en er gratis og kan hentes her til alle platforme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar