mandag den 22. juli 2013

Ferieforberedelser

Jeg har tænkt mig, at jeg på årets sommerferie skal være en strandkartoffel og har forberedt dette længe:

Jeg har købt masser af solcreme i faktor 50 (skal faktisk bare ligge på en strandseng under en parasol iført faktor 50 og en bog (og måske en bikini)

Jeg har loadet min Kindle med bøger (se på Goodreads.com for inspiration og opret dig for at få boganbefalinger baseret på bøger du allerede har læst)

Jeg er blevet så magelig på mine gamle dage, at jeg betaler mig fra nogle af ubekvemmelighederne ved at ligge på stranden: Jeg lejer en strandseng med parasol. Typisk sker der det, at jeg lægger mit tykke strandhåndklæde på sengen men det bliver ret hurtigt vådt når jeg har badet. Til gengæld er det 700 år om at tørre fordi det er så tykt. I år har jeg været brandsmart og investeret i to smukke tyrkiske peshtemals til min kæreste og jeg (og da det var mig der købte dem, blev det nok nogle liiiiiidt damede farver, men det må han leve med). Det er tynde, tyrkiske håndklæder der suger rigtig godt men som til gengæld også tørrer hurtigt. Hvis man ikke lige er i Tyrkiet, kan man købe dem på Etsy.com


Jeg tror ikke, det bliver nødvendigt, hvis jeg virkelig var en gennemført planlægger-Joe, så havde jeg nok allerede booket strandsenge til samtlige dage af ferien


Hvis jeg nu havde lidt større ferieambitioner end bare at skulle være en strandkartoffel, så havde jeg brugt Stay.com til at planlægge det.

Selvom man ikke skal være specielt omkringfarende, kan det være rart med kort over det område man befinder sig i. Og helst uden at betale en formue for data roaming (man har jo i øvrigt allerede brugt alle sine penge på strandstole :-)). Det kan lade sig gøre med off line kort fra City maps to go som oven i købet er gratis til Android her men til iPhone koster den 19 kr her

Nu vi er inde på det med data roaming så kan det være lidt besværligt at have med at gøre men jeg har samlet et par tips her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar