mandag den 15. juli 2013

Loppemarkedstypen

Jeg gad godt være sådan en loppemarkedstype der kunne snuse rundt på loppemarkeder og gøre nogle helt vildt gode fund som jeg prutter mig til den helt rigtige (billige pris) på. Jeg da også én loppemarkedssucceshistorie: en gang jeg ventede på, at butikkerne på Bleecker Street skulle åbne, slendrede jeg rundt på et loppis i nærheden og fik fingrene (eller måske nærmere armen) i et fint armbånd der kan skifte farve.

Jeg har været meget glad for det armbånd efterfølgende, men om jeg fik det til nogen særlig god pris ved jeg ikke. Jeg er faktisk heller ikke klar over, om min glæde ved armbåndet primært skyldes de glade minder ved hele turen til NYC og ikke kun armbåndet
 Nå, men der findes jo folk der har flere end én loppemarkedssucceshistorie og som nærmest dyrker det med loppemarkeder hver weekend (nårh ja, det er nok også en af årsagerne til, at jeg ikke har så mange loppemarkedssucceshistorier. Det er noget med, at man helst skal være RET tidligt oppe for at få fingre i de rigtig gode ting, og det med at stå tidligt op i weekenden er desværre ikke noget der kan lade sig gøre for mig)

Hvis man har lyst til at kaste sig ud i det der med loppemarkeder eller hvis man er en garvet rotte der bare gerne vil udvide jagtmarkerne, så findes der nu en oplagt app: Flea Finder. Indtil videre findes den kun til iOS men der arbejdes på en Android version (og man kan skrive sig op til Android versionen, så man modtager en mail når den er klar)

Man starter med at vælge hvilken type loppemarked man er interesseret i og derefter hvilken type varer


Hvis man nu er et stort, kendt loppemarked som feks det bag Frederiksberg rådhus, så har man nok ikke det store behov for at markedsføre sig. Modsat kan det være svært at tiltrække kunder, hvis man er nogle veninder der sælger ud af klædeskabet. Men det er der råd for i den nye app. Det er nemlig også muligt at oprette sit eget marked (og for køberne er der mulighed for at finde nogle markeder og varer som hele resten af Frederiksberg ikke allerede har gloet og gramset på)

iOS app'en er gratis og kan hentes her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar