tirsdag den 2. september 2014

Vægtvogter-app og babyfat

Før jeg blev gravid var jeg overbevist om, at jeg under graviditeten ville tage 40 kg på fordi jeg nu havde en perfectly good reason til at spise meget og altid kunne blame graviditeten for usunde vaner. (og der røg da også riiiiiiimelig mange mandelcroissanter med fra 7-eleven i løbet af graviditeten).

På den anden side var jeg heller ikke interesseret til at ligne en hval efter at have presset baby ud, så jeg tænkte, at jeg hellere lige måtte holde lidt øje med vægten. Til det brugte jeg app'en "Overvåg din vægt"

Det er rimelig simpelt: man indtaster lidt basale data om sig selv samt hvad man gerne vil veje hvornår (i mit tilfælde var det så en vægtøgning på 12 kg frem til terminsdatoen). Hver dag - eller når man husker det - taster man sin vægt ind, og så kan man i nogle fine grafer se udviklingen af vægten historisk samt fremskrevet og ikke mindst hvordan man klarer sig i forhold til sit mål

App'en er jo på ingen måde særligt rettet mod de gravide, jeg faldt bare over den mens jeg var gravid og har også brugt den efterfølgende mens jeg har tabt mig

App'en er gratis og findes til Android her og IOS her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar